BERANI MENJADI JUTAWAN

Posted: March 26, 2010 in Renungan
Tags:

Sesiapa saja di dunia ini pasti akan di uji oleh Allah s.w.t. Orang miskin di uji dengan kemiskinannya. Orang kaya di uji dengan kekayaannya. Allah ingin berlaku adil dan tepat keputusannya kepada hamba-hambaNya yang terbaik yang berhak beroleh keredhaan dan syurgaNya. Hamba2 yg terbaik diantara yang paling baik. ( Best of the best).

Memandangkan yang miskin di uji dan yang kaya pun di uji, tentulah kita akan memilih menjadi yang kaya untuk di uji. Dengan sebab itu pilihlah menjadi kaya. Jadi kayalah! Himpunlah harta. Jadikan lah diri anda seorang JUTAWAN atau lebih dari itu.Selepas itu pergunakanlah ke jalan Allah. Nescaya Allah akan mencintai kita. Kita juga perlu ingat bahawa kita sekarang belum lagi kaya, atau lagi akan kaya, atau masih belum kaya sebenar-benarnya, belum jadi JUTAWAN, ingatlah baik-baik ayat ini: HARTA ADALAH CUBAAN.

Apakah maksudnya? Untuk menjadi kaya dan setelah benar-benar kaya JUTAWAN , kita hendaklah memiliki “Mental Berani Kaya”. Maksudnya, setelah kaya, JUTAWAN, kita tidak sombong, tidak rakus, tidak serakah, tidak angkuh, kita tetap rendah hati, tidak kemaruk, masih bersahaja, tetap ringan tangan, tetap SOLAT, rajin beribadat, tetap kenal diri, tidak lupa daratan, tahu asal kekayaannya dan tahu betul untuk apa harta kekayaan itu digunakan, begitu seterusnya. Itulah yang disebut MENTAL BERANI KAYA. Amat mudah dan sederhana sekali.

Nak Jadi Jutawan, Anda Perlu Melahirkan Jutawan Di Bawah Rangkaian Anda…”

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s